Kom till Legoland!

1999 hade Resia precis lanserat sin webbsida, tidsenligt hopknopad med tables och de kompletterar med en annons om Danmark stora lockelse - LEGOLAND. Resia hjälper till med att fixa resan och deras slogan är den klockrena "nu åker vi".

Annonsen är sammansatt av West Art Reklambyrå.

Liseberg - där karusellerna är jättevakna

I nummer 16 (som bör ha motsvarat vecka 16, dvs slutet av april) av Kalle Anka 1999, gjorde Liseberg, västsveriges - kanske hela Sveriges - bästa nöjespark reklam för att de har vaknat ur vintervilan.

Kusligt värre

1990 fick attraktionen Cinema 2000 på Gröna Lund maka på sig och på dess plats tornade sig Spökhuset upp. Attraktionen gick ut på att gå in i spökhuset och blev skrämd av utklädda skådespelare. Spökhuset fick 2014 sedermera en uppgradering och 2015 lanserades det nya konceptet "House of nightmares".