Se till att du får rätt saker

En typisk annons för Barbie - en kort historia med bilder på produkterna.

Vad som fångar mina ögon den här gången är texten mot slutet: "Se efter så att det står Barbie på förpackningarna. Då vet du att du får rätt saker."

Nog för att det fanns andra konkurrerande leksaker som såg ut som Barbie, men hade det vid den här tiden blivit ett så stort problem att man var tvungen att informera om det? Eller hade BRIO Scanditoy blivit nerringda av ilskna köpare som beklagade sig över att deras dockor inte höll måttet? Att de gick sönder lätt? Och att det visade sig att de inte alls köpt Barbie, utan någon billig kopia?

Tänk om man hade fått vara med på det mötet på reklambyrån när de tog fram den här texten....

Lägg till ny kommentar

Begränsad HTML

  • Tillåtna HTML-taggar: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Rader och stycken bryts automatiskt.
  • Webbadresser och e-postadresser görs automatiskt om till länkar.
Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas offentligt.