I sin egen värld...

Internreklam var väldigt vanlig förr i tiden, kanske än idag. Men i eran fram till slutet av 1980-talet så var internreklam ytterst lukrativt jämfört med att plocka in en annons för en leksak, klädesplagg eller liknande. Det var helt enkelt så att om man gjorde reklam för en annan tidning - vanligtvis på samma förlag - så gjorde det att det såldes så många fler tidningar baserat på den annonsen vilket gjorde att man tjänade mer pengar på det än om man hade tagit in en "vanlig" annons.

Nya tidningen Mascot

Det gäller att attrahera marknaden på allra bästa sätt. På 70-talet var det väldigt vanligt att använda svenska kändisar för att sälja in nya tidningar. Björn Borg är bara en i raden av tidningar som använder hans ansikte - och i det här fallet även en serie - för att locka köpare och läsare.

1976 kom den här annonsen. Då var Björn Borg redan ett stort namn efter att ha spelat i både Davis Cup som Wimbledon, men det skulle bara bli fler och större vinster framöver. Samma år vann han sin första av fem på raken påföljande vinster i Wimbledon.