stereo

En reklambild med titeln Coolaste freestylen?.

Philips Moving Sound presenterar nog den coolaste freestylen på 1980-talet - trekantig, med inbyggd högtalare! Liten och kompakt, och med högtalare. Hade man haft en sådan hade det varit en lek att vara cool i skolan.

I boken Serietidningsreklam som jag är författare till så funderar jag över killens fingerhälsning - en fundering som jag fortfarande inte fått svaret på. Varför håller han tummen halvt ovanpå pekfingret? Är det en hemliga hälsning? Gängmeddelande? Är det en vinkning till agenter på Söder i Stockholm, eller vid Riksgränsen i norraste Sverige? Det vete katten...

Läs mer om "Coolaste freestylen?" och se liknande inlägg.

En reklambild med titeln Rör på dig med Philips Moving Sound.

Philips stora reklamsatsning på bärbart ljud - Philips Moving Sound - kommer här med en aningen blekare linje. Det man är van vid är bjärt gula apparater, här är de vita till gränsen till tråkgråa.

Vad som är lite intressant är formen på den freestyle som tjejen lyssnar på musik från. Det ser ut som att det skulle vara en bärbar CD-spelare, men det är det inte, utan bara avsett för att lyssna på kassettband i. CD-skivan slog igenom några år tidigare, så det kan ju ha varit ett medvetet val att utforma freestylen på det sättet, så att folk ska tro att man har råd med en bärbar CD-spelare.

Läs mer om "Rör på dig med Philips Moving Sound" och se liknande inlägg.

En reklambild med titeln Summer in the city....

Det känns som att Hitachis bergsprängare har allt - equalizer, CD-spelare, kassettfack... och en jäkla massa volym! Otroligt 90-talsfärgad annons med sångtexten från Lovin' spoonfuls klassiska sommarhit "Summer in the cirty".

Läs mer om "Summer in the city..." och se liknande inlägg.

En reklambild med titeln SKANTIC stereo.

Den här stereon verkar vara en killer verkligen, varför skulle annars alla de här personerna finnas med på bilden - och en gorilla!

Läs mer om "SKANTIC stereo" och se liknande inlägg.